miércoles, 7 de septiembre de 2016

NETEJA GENERAL A CASA, ARA ÉS EL MOMENT!!!

Avui publico el post una dia mes tard del normal perquè estem de vacances i el vaig programar perquè sortís avui en comptes de dimarts ... la setmana que ve ja estarem en marxa de nou i tot tornarà a la normalitat ... aquí va el post ...



Des de sempre les nostres àvies han aprofitat els mesos d'abril, abans de la setmana santa, i setembre, en els dies previs a la incorporació al col·legi, com a dates idònies per realitzar la neteja estacional. Sens dubte sabien molt bé el que es feien, vegem per què.

Neteja general de primavera

Per què una neteja general al final de l'estiu i una altra al començament de la primavera

Perquè som molt endreçats i sabem que sempre hi ha coses que s'escapen de la neteja diària i setmanal: racons, calaixos, sostres, persianes i matalassos, per exemple. Es mereixen que els dediquem un temps determinat per a deixar-los de nou en perfecte estat de revista.

Perquè és el moment ideal per fer el canvi de roba estacional, i així, aprofitant que vam treure tots els estris, organitzem i vam netejar els armaris per dins, estalviant temps i esforç.

Perquè de pas vam canviar la decoració i l'omplim de llum i lleugeresa per a l'arribada de la primavera, o li donem un toc càlid i tardor perquè sigui el nostre refugi en els dies més frescos.

Com organitzar adequadament la neteja general

Evidentment cada mestre té el seu llibret, també en neteja, però marcar-nos unes pautes clares segur que ens ajuda en la nostra tasca. És important atendre almenys a aquestes tres:

Organitzar un pla de treball. 

Sigui com sigui la nostra casa, petita o gran, necessitem organitzar-nos un pla d'actuació. Uns podran acabar-ho tot en un dia, mentre que per a altres serà millor dedicar-se a fer habitació per habitació. En tot cas cal prendre-s'ho seriosament i pensar en marcar-nos unes dates definitives que no ens facin flaquejar en la nostra determinació.

Fer apilament de productes. 

És important revisar amb temps els estris i productes que anem a utilitzar, podent així comprar el que sigui necessari, en cas que ens falti alguna cosa. Tinguem en compte també que necessitarem una cistella o una caixa per portar-los d'una habitació a una altra, així serà tot molt més còmode i ràpid.

Seguir un ordre. 

Cal seguir un ordre lògic per no embrutar el ja netejat. Tenint en compte això cada un pot adoptar el seu, encara que jo consideraria el que s'ha fet servir tradicionalment: despenjar cortines, retirar catifes i fundes i buidar armaris. Mentre que es renten els tèxtils netejar sostre, insistint en les motllures si té, finestres i parets. Tornar a omplir els armaris, col·locar la nova decoració i acabar amb una neteja a fons del sòl, aplicant els tractaments necessaris en cas de moqueta o parquet.

Evidentment haurem de modificar i adaptar aquestes pautes a la nostra conveniència, sobretot tenint en compte l'espai a netejar, ja que cada un té les seves característiques específiques, no és el mateix una neteja general a la cuina que una al saló.

Bona sort!!!

No hay comentarios:

Publicar un comentario

Comments system

Disqus Shortname